Artykuły

Akademia „ABC LIDERA EKONOMII SPOŁECZNEJ”

 

II. PROGRAM SZKOLEŃ I EDYCJI AKADEMII „ABC LIDERA EKONOMII SPOŁECZNEJ”:
 1. Wstęp do Ekonomii Społecznej (1 dzień) – 18 marca 2011 r.
 • Ÿródła finansowania działalnoœci organizacji pozarządowej
 • przedsiębiorczoœć a przedsiębiorczoœć społeczna?
 • jakie są œcieżki rozwoju ekonomii społecznej?
 • dobre praktyki przedsiębiorczoœci społecznej

 2. Planowanie strategiczne pod kątem potencjału gospodarczego organizacji
 (warsztaty – 1 dzień) – 19 marca 2011 r.
 • skąd czerpać pomysły na działalnoœć ekonomiczną organizacji?
 • jak przygotować organizację do podjęcia działalnoœci ekonomicznej?
 • analiza zasobów i potencjału organizacji pod kątem podjęcia działalnoœci ekonomicznej

 3. Działalnoœć ekonomiczna i finanse w organizacji (2 dni) – 1-2 kwietnia 2011 r.
 • podstawowe zasady prowadzenia rachunkowoœci w organizacjach prowadzących działalnoœć ekonomiczną (zakładowa polityka finansowa, plan kont)
 • jakie zmiany wiążą się z prowadzeniem działalnoœci odpłatnej, gospodarczej?
 • biznesplan jako narzędzie w prowadzeniu działalnoœci gospodarczej
 • formy zatrudniania pracowników – podstawy kodeksu pracy i kodeksu cywilnego
 • regulacje prawne dot. równoœci szans, zakazu dyskryminacji i lobbingu

 4. Podstawowe narzędzia marketingowe w podmiotach ES (1 dzień) – 14 maja 2011 r.
 • produkt/usługa w podmiocie ES
 • zasada czterech P
 • podstawowe narzędzia marketingu

III. KONSULTACJE INDYWIDUALNE
 Uczestnicy Akademii „ABC Lidera Ekonomii Społecznej” mogą bezpłatnie skorzystać z konsultacji ogólnych oraz specjalistycznych (dotyczących m.in. aspektów prawnych, księgowych, zarządzania projektami, planowania strategicznego, marketingu, zarządzania podmiotami ekonomii społecznej, zakładania i prowadzenia działalnoœci gospodarczej) prowadzonych przez doœwiadczonych doradców. Spotkania konsultacyjne realizowane będą w terminach i lokalizacji dostosowanych do indywidualnych możliwoœci uczestników.

IV. WARUNKI UKOŃCZENIA AKADEMII „ABC EKONOMII SPOŁECZNEJ”
 Uczestnik zobowiązany jest do uczestnictwa w szkoleniach. Warunkiem ukończenia Akademii oraz przyznania certyfikatów jest minimum 80% obecnoœci na zajęciach.

V. REKRUTACJA

Etapy rekrutacji:
 1. Przyjmowanie zgłoszeń:
 - Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie www.mowes.pl w zakładce „MOWES w Zakopanem”, www.bis-krakow.pl w zakładce projektu „Sieć MOWES” oraz w biurze projektu.
 - Do 22 lutego 2011 r. należy dostarczyć formularz zgłoszeniowy do biura projektu osobiœcie, pocztą tradycyjną, faxem pod numer (12) 412 15 24 lub mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
 2. Drugim etapem rekrutacji są rozmowy kwalifikacyjne. Ich celem jest poznanie uczestników projektu i wzajemnych oczekiwań oraz doprecyzowanie informacji organizacyjnych.
 3. W przypadku większej liczby zgłoszeń powstanie lista rezerwowa.
 

Więcej informacji:
Małopolski Oœrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej
 prowadzony przez Fundację Biuro Inicjatyw Społecznych
 ul. Kasprusie 35a
 34-500 Zakopane
 tel. 0 530 962 517, 12 412 15 24
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
 www.mowes.pl

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego